Slovník pojmov používaných v online marketingu
Vo svete online marketingu sa používa veľké množstvo skratiek a slov prebratých z anglického jazyka. Pre laika tak môže byť tažké sa zorientovať v odbornejších textoch, ktoré obsahujú veľké množstvo takýchto názvov. V našom slovníku online marketingových pojmov vám prinášame vysvetlenie jednotlivých slov a skratiek, ktoré vám pomôžu lepšie rozumieť takýmto podobným textom.
- Všetky
- A
- B
- C
- F
- K
- L
- M
- N
- P
- R
- S
- T
- U
- V
URL adresa
URL (Uniform Resource Locator) predstavuje reťazec znakov, ktorý slúži na jednoznačné určenie polohy online zdroja, ...
Čítať viac
tCPA
tCPA je skratka pre cieľovú cenu za akciu, čo je stratégia ponúk v službe Google Ads, ...
Čítať viac
SERP
SERP znamená stránku s výsledkami vyhľadávacieho nástroja, čo je stránka, ktorú vyhľadávací nástroj zobrazí, keď ...
Čítať viac
SEO
SEO je skratka pre optimalizáciu pre vyhľadávače, čo je proces zlepšovania hodnotenia webovej stránky vo ...
Čítať viac
ROAS
ROAS alebo návratnosť výdavkov na reklamu je kľúčovou metrikou používanou v online reklame na meranie ...
Čítať viac
Rich snippets
Rich snippets sú časti dodatočných informácií, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania spolu s odkazom ...
Čítať viac
PR článok
PR články sa vydávajú médiám s cieľom oznámiť nový produkt, službu alebo udalosť alebo poskytnúť ...
Čítať viac
PPC
PPC znamená platba za kliknutie, čo je typ online reklamy, pri ktorej platíte poplatok za ...
Čítať viac
Pixel (Facebook)
Facebook pixel je kúsok kódu, ktorý môžete umiestniť na svoju webovú stránku a sledovať akcie ...
Čítať viac
Newsletter
Newsletter je typ elektronickej pošty, ktorá sa pravidelne posiela na zoznam odberateľov. Dá sa použiť ...
Čítať viac
Negative keyword / vylučujúce kľúčové slovo
V online marketingu je vylučujúce kľúčové slovo (negative keyword alebo aj nKW, prípadne -KW) také ...
Čítať viac
Langing page / vstupná stránka
Vstupná stránka (landing page) je samostatná webová stránka vytvorená špeciálne na účely marketingovej alebo reklamnej ...
Čítať viac
KPI
KPI je skratka pre kľúčový ukazovateľ výkonnosti, čo je metrika používaná na meranie výkonnosti obchodnej ...
Čítať viac
Kľúčové slovo / keyword
Kľúčové slovo (keyword alebo skrátene kw) je slovo alebo fráza, ktorá sa používa v online ...
Čítať viac
CTR
CTR je skratka pre mieru prekliknutia, čo je metrika používaná v online marketingu na meranie ...
Čítať viac
Bounce rate / miera okamžitých odchodov
Miera odchodov (bounce rate) je metrika používaná v online marketingu na meranie percenta návštevníkov webovej ...
Čítať viac
A/B testovanie
A/B testovanie, známe aj ako rozdelené testovanie, je metóda porovnávania dvoch verzií webovej stránky alebo ...
Čítať viac