PPC (pay per click)
Skratka PPC znamená pay per click, teda zaplať za klik. PPC predstavuje platenú formu reklamy vo vyhľadávaní, za ktorú inzerent platí až v momente, keď mu na ňu niekto klikne – teda za zobrazenie neplatíte nič, iba za kliknutie užívateľa na vašu stránku. PPC funguje ako vo vyhľadávacej, tak v obsahovej sieti. Čo sa týka vyhľadávacej siete, PPC reklama sa zobrazuje iba používateľom, ktorí do vyhľadávača zadali kľúčové slovo, na ktoré je nastavená. Preto je tu možné celkom presné zacielenie na konkrétne skupiny užívateľov. Výhodou PPC je tiež to, že ľudia vo výsledkoch vyhľadávania často nerozlišujú medzi reklamou a prirodzenými výsledkami vyhľadávania – preto či je vaša reklama na prvej pozícii vo vyhľadávaní, mnoho používateľov na ňu automaticky klikne. Obsahová sieť tiež otvára možnosť cieliť na konkrétneho užívateľa – napríklad podľa záujmových webov, ktoré navštevuje a pod. Najvyužívanejšie PPC systémy v Českej republike sú Google Ads, Zoznam Sklik a ETARGET.
CTR (click through rate)
CTR, alebo click through rate predstavuje mieru prekliku, ktorá sa vypočíta nasledovne:
CTR v % = počet kliknutí/počet zobrazení *100
A čo vlastne CTR vyjadruje? Prostredníctvom tejto premennej môžeme zistiť približnú efektivitu platenej reklamy. Hodnotu CTR nám väčšinou zobrazujú PPC systémy vedľa konkrétnych kampaní, zostáv, reklám či kľúčových slov. Hodnota CTR závisí od konkrétneho typu reklamy – najmenšie hodnoty dosahujú bannerové reklamy, naopak väčšie hodnoty dosahujú PPC reklamy vo vyhľadávacej sieti.
Konverzia
Konverzia predstavuje určitú dokončenú činnosť používateľa na webe. Práve dokončením danej činnosti sa väčšinou z používateľa stane váš zákazník. Môže ísť o dokončenie nákupu alebo objednávky, ale napríklad aj o odoslanie kontaktného formulára či priamo o telefonát. Výhodou konverzií, ktoré prebiehajú cez web je, že ich možno merať. Najefektívnejším spôsobom merania konverzií je implementácia kódu Google Analytics do vášho webu.