PPC znamená platba za kliknutie, čo je typ online reklamy, pri ktorej platíte poplatok za každé kliknutie na jednu z vašich reklám. Je to spôsob, ako zvýšiť viditeľnosť svojich webových stránok prostredníctvom reklám, ktoré sa zobrazujú na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov (SERP) a na iných webových stránkach.
Pomocou PPC reklamy si vytvoríte účet na reklamnej platforme, ako je Google Ads, a vytvoríte reklamnú kampaň. Vyberiete si kľúčové slová, ku ktorým chcete priradiť svoje reklamy, a nastavíte cenovú ponuku, koľko ste ochotní zaplatiť za každé kliknutie na vašu reklamu. Keď niekto hľadá jedno z vašich kľúčových slov, vaša reklama sa môže zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania a ak niekto klikne na vašu reklamu, bude presmerovaný na vašu webovú stránku. Za každé kliknutie vám bude účtovaná suma vašej ponuky.
PPC reklama môže byť efektívnym spôsobom, ako zvýšiť návštevnosť vašich webových stránok a generovať potenciálnych zákazníkov, ale môže byť aj konkurencieschopná a drahá v závislosti od kľúčových slov, na ktoré ponúkate. Pred spustením PPC kampane je dôležité urobiť si prieskum a nastaviť si rozpočet, ktorý vám vyhovuje.
Viac o tom ako PPC reklama funguje si môžete prečítať v našom článku.