CTR je skratka pre mieru prekliknutia, čo je metrika používaná v online marketingu na meranie efektivity reklamy. Vypočítava sa vydelením počtu kliknutí na reklamu počtom zobrazení (krát, koľkokrát sa reklama zobrazila) a vyjadruje sa v percentách.
Ak sa napríklad reklama zobrazí 1 000-krát a získa 10 kliknutí, jej CTR bude 1 %. Vyššia CTR vo všeobecnosti znamená, že reklama je efektívnejšia v tom, aby na ňu ľudia klikli, zatiaľ čo nižšia CTR môže znamenať, že reklama nie je taká efektívna.
CTR je dôležitá metrika v online marketingu, pretože vám môže pomôcť pochopiť, akú výkonnosť dosahujú vaše reklamy a či zvyšujú návštevnosť vašich webových stránok. Optimalizáciou reklám na vyššiu mieru prekliknutia môžete zlepšiť efektivitu svojich marketingových kampaní a získať väčšiu hodnotu zo svojich výdavkov na reklamu.