V prípade, že sa rozhodnete tento nástroj používať, najprv je potrebné overiť, že máte prístup k danému webu (klienta alebo vlastnému). Je tu niekoľko spôsobov ako overiť vlastníctvo webu – cez účet Google Analytics (pomocou asynchrónneho meracieho kódu), nahraním HTML súboru alebo značky na web, prostredníctvom Google Tag Manager-a alebo prostredníctvom poskytovateľa doménového mena. Osobne najčastejšie využívam overenie cez účet Google Analytics, ktoré je najrýchlejšie – samozrejme v prípade, že už máte overený a funkčný Analytics účet. Po overení vlastníctva stránok môžeme začať nástroj využívať. Za zmienku stojí hneď niekoľko funkcií.
Index Google
Stav indexu Google nás informuje, koľko našich stránok sa nachádza v indexe Google a teda je ich možné nájsť prostredníctvom vyhľadávania Google. Údaje v tomto grafe však môžu byť relatívne staré, preto venujte pozornosť dátumu, ku ktorému bol graf vykreslený.
Návštevnosť z vyhľadávania
V sekcii analýza vyhľadávania môžeme vidieť, ktoré vyhľadávacie dotazy vedú ku kliknutiu na Vaše stránky v SERP-e, mieru kliknutia, priemernú pozíciu na danú otázku, alebo počet zobrazení.
V medzinárodnom zacielení môžeme overiť, či je náš web správne priradený k cieľovej krajine a či používa značku hreflang na zobrazenie správnej verzie stránok podľa jazykových predvolieb používateľa.
Ručné zásahy zobrazujú správy týkajúce sa webového spamu. Vo väčšine prípadov na tejto stránke nájdete hlášku: Neboli nájdené žiadne ručné zásahy týkajúce sa webového spamu. V prípade, že dôjde k „udeleniu banu“ odporúčame kontaktovať odborníkov na online marketing, ktorí Vám pomôžu ban odstrániť.
Vzhľad vyhľadávania
Zaujímavá funkcia je zvýrazňovač dát. Ide o nástroj, pomocou ktorého môžete naučiť Google rozpoznávať štruktúru údajov na vašich stránkach. Myšou označíte na svojich webových stránkach dátové polia, ktoré následne priradíte k jednotlivým hodnotám alebo funkciám. Google potom bude môcť vaše dáta prezentovať atraktívnejšie (a tiež novými spôsobmi) vo výsledkoch vyhľadávania.