Spätné odkazy (backlinks)
Google meria tzv. link score, na základe ktorého sa web umiestňuje lepšie alebo horšie vo vyhľadávaní. Preto je dôležité, mať čo najviac relevantných spätných odkazov nielen na Vašom webe, ale aj v relevantných súvisiacich článkoch a rubrikách. Tiež anchor text, teda text hypertextového odkazu (viditeľný, podčiarknutý) musí vystihovať to, na čo sa užívateľ preklikne – preto sú nevhodné texty typu „kliknite tu“ atď. Napríklad pre web crosta.cz je vhodnejšie použiť odkaz v znení porovnávač cien ako www.crosta.cz.
Kompatibilita pre mobilné telefóny
V dnešnej dobe sa stále viac dostáva do popredia prezeranie na smartfónoch. Preto je kľúčové, aby bol Váš web prispôsobený pre mobilné zariadenia. Na projektoch našich klientov zaznamenávame takmer 70% návštevnosť práve z mobilných zariadení, z čoho vyplýva že aj samotný dizajn stránok by už v dnešnej dobe mal byť tzv. mobile first – teda v prvom rade designovaný pre mobily.
Použitie kľúčových slov
Titulky sú podstatným kritériom, podľa ktorého Google meria relevantnosť webu. Použitie vhodných kľúčových slov v titulku posúva Vašu pozíciu vo vyhľadávaní vyššie. Vzhľadom k tomu, že používatelia čítajú zľava doprava, čím viac naľavo je najdôležitejšie kľúčové slovo v titulku, tým lepšie. Link score sa tiež zlepšuje na základe méta popiskov.
Page speed
Rýchlosť načítania webovej stránky je tiež jedným z 200 kritérií hodnotiaceho algoritmu Google. V dnešnej dobe je rýchlosť webu práve kvôli častému používaniu mobilných zariadení kľúčová. Nezabúdajte, že dlhá doba načítania stránky tiež zvyšuje mieru okamžitého opustenia webu (bounce rate) a vedie k znižovaniu konverzného pomeru.
Hodnoty rýchlosti webu je možné merať pomocou externých nástrojov, do ktorých sa vloží URL adresa – napríklad Google Page Speed Insight alebo GTMetrix
Miera prekliku (SERP CTR)
Google uvádza, že nárast miery prekliku, teda CTR vedie k zvyšovaniu pozície vo vyhľadávaní. A čo to vlastne je? Ide o pomer počtu kliknutí na vyhľadávací odkaz k počtu jeho zobrazenia (pre výsledok v % sa pomer násobí 100). Preto je dôležité hodnoty CTR kontrolovať (prostredníctvom Google Analytics) a snažiť sa o to, aby boli titulky a popisky (resp. snippet) pre potenciálnych užívateľov čo najviac atraktívne a pútavé.