A/B testovanie, známe aj ako rozdelené testovanie, je metóda porovnávania dvoch verzií webovej stránky alebo marketingovej kampane s cieľom určiť, ktorá funguje lepšie. Zahŕňa to zobrazenie jednej verzie (verzia „A“) skupine používateľov a mierne odlišnej verzie (verzia „B“) inej skupine používateľov a následné porovnanie výsledkov, aby sa zistilo, ktorá verzia funguje lepšie.
A/B testovanie sa bežne používa v online marketingu a vývoji webových stránok na optimalizáciu výkonu webových stránok a kampaní. Firma môže napríklad A/B otestovať dve verzie vstupnej stránky, aby zistila, ktorá konvertuje viac návštevníkov na zákazníkov, alebo dve verzie e-mailovej marketingovej kampane, aby zistila, ktorá generuje viac potenciálnych zákazníkov.
Vykonaním A/B testov môžu podniky identifikovať malé zmeny, ktoré môžu mať veľký vplyv na výkonnosť ich marketingového úsilia. To im môže pomôcť zlepšiť efektivitu ich kampaní a dosiahnuť lepšie výsledky.